בריכות ביתיות – הסכנות הטמונות בבריכה ולא ידעתם

כשאנחנו משקיעים בבריכה ביתית, אנחנו משקיעים באיכות חיים

בריכה היא הנאה גדולה עבור כל המשפחה – ואם הדבר הסתייע בידכם מבחינה כלכלית ופרקטית, ואתם יכולים להשקיע בבריכות ביתיות, הרי שמדובר באיכות חיים ברמה גבוהה ביותר. ההשקעה בבריכה הפרטית היא השקעה בשעות הפנאי שלנו, בפעילות הגופנית שלנו, בילדים שלנו ובהנאה שלנו באירוח – אבל חשוב לדעת לתכנן את הבריכה היטב ולהשתמש בה היטב, בכדי לנטרל סיכונים בטיחותיים שונים שיכולים להיגרם כתוצאה ממנה. כעת, ננסה לדון בסכנות שאתם אולי לא מכירים – מעבר לסכנה הברורה לכולם, של טביעה בעקבות שימוש לא אחראי.

מהן הסכנות שחשוב להכיר בכל הנוגע לבריכה הביתית שלכם? כל מה שחשוב לדעת

·         דליפת מים – אחת הסכנות המשמעותיות ביותר בכל מה שנוגע לבריכות ביתיות היא סכנה של דליפת מים בעקבות היסדקות כזו או אחרת בגוף הבריכה. במצב זה, מים רבים שנמצאים בבריכה יכולים להגיע לקרקע, ולגרום לנזקים רבים שיכול להיות לא פשוט כלל לתקן. לכן, חשוב מאוד לבדוק את הבריכה היטב ולתכנן אותה היטב, וממש בהתחלה של מצב של סדק – לתקן במהירות וביעילות.

·         זיהום – עוד סיכון משמעותי ביותר שנוגע בבריכות ביתיות הוא זיהום וחוסר היגיינה של המים. יש סיבה שבגללה אנחנו נוהגים להוסיף למי בריכות כלור – הדבר משמש לחיטוי של המים ולמניעה של העברת מחלות וזיהומים שונים. עם זאת, יש להקפיד גם על הניקיון וההיגיינה של המים עצמם, על סינון יעיל של המים ובעיקר על יצירת תנועה וסירקולציה באמצעות משאבות – שכן רק כך ניתן להבטיח שלא יהיה מדובר במאגר מים עומדים שיכולים למשוך אליהם מזיקים, ומהווים כר פורה לגידול חיידקים. כאן, הפתרון למצב כאמור נמצא בשלב התכנון של הבריכה והאביזרים השונים לתחזוקה שלה.

הקפידו על בטיחות גבוהה גם בתכנון הבריכה וגם בשימוש בה


כמובן שמעבר לסיכונים אותם ציינו, חשוב תמיד להשתמש באחריות בבריכות ביתיות – תמיד עם מבוגר אחראי שמשגיח על ילדים, להימנע מכניסה לבריכה לאחר שתיית אלכוהול מרובה, ולעשות כל שנוכל בכדי להשאיר את הבריכה כמקור של הנאה ושל איכות חיים – ולא של סיכון בטיחותי.

תגובות