סוגי משאבות בריכה


לכל בריכה יש משאבה, והתפקיד שלה הוא לסנן את המים תוך יצירת סירקולציה קבועה. יש משאבות שפועלות כמה שעות ביום ויש משאבות שפועלות באופן רציף, ובמאמר זה נדבר על סוגי המשאבות השונות ומה מייחד כל אחת מהן.

משאבות לבריכות נוי


אם יש לכם גינה, בריכות נוי יכולת לשדרג אותם מאוד. בדרך כלל בבריכה הקטנה הזו ניתן להכניס כמה דגים ספורים וזה כבר תלוי בגודל שלה, אך גם בריכה קטנה מאוד חייבת משאבה. כל עוד הדגים נמצאים בה המים חייבים להיות נקיים ובריאים והמשאבה בכל מקרה תהיה קטנה ושקטה מאוד הספיקה שלה תהיה בהתאם לגודל הבריכה שלרוב לא יהיה יותר מ-400 ליטרים והיא תהיה מחוברת בצידה ותיצור סירקולציה שכמעט לא תורגש במים, וכמובן לא תפריע לדגים. כמו כן, היא תכניס חמצן למים וזה אחד הייחודים שלה לעומת משאבות אחרות. 

משאבה לבריכת שחייה


·         משאבות לבריכות שחייה יכולות להיות שונות זו מזו בגלל הגדלים המגוונים של התחום. יש בריכות קטנות וביתיות לצד בריכות אולימפיות ענקיות ולכן יש צורך במשאבות שיעבדו בהיקפים גדולים יותר. סוג המשאבות הראשון הוא אלו שנמצאות בתוך הבריכה, והן נקראות משאבות טבולות. משאבות אלו מוכרות גם מתחום הטיפול בהצפות אך סוג זה נועד לסנן את המים ולא להוציאם החוצה.

·         לצד משאבות טבולות לבריכה קיימות גם משאבות חיצוניות. המשאבות האלו לא נמצאות במים וגם לא יכולות לגעת במים כי הן ייהרסו, והם מסננות את המים בחיבור צינורות מיוחד. בריכות קבועות יהיו בעלות חיבור קבוע ובריכות ניידות, כמו בריכות מתנפחות או בריכות עמודים, יתחברו באמצעות שסתום מיוחד.

מהן משאבות סיניות?


משאבות סיניות אינן בהכרח משאבות שמיוצרות בסין, למרות שחלק ניכר מהסחורה העולמית כבר מיוצרת במדינה הענקית במזרח, אלא הכוונה היא לכל משאבה שבנויה מספוג הגנה שמכונה  pre filter. האימפלור של רוב המשאבות הללו הוא אימפלור רגיל ולא כזה שמסחרר את המים, וכתוצאה מכך חלקי לכלוך יכולים להגיע אל המרווח הצר שבינו לבין גוף המשאבה. לעתים החלקיקים האלו ייתקעו ויגרמו למנוע נזק בלתי הפיך. לכן קיים הספוג שמונע את חדירת הלכלוך ובכך מונע את ההרס.

תגובות