כיצד לאחסן את הבריכות שחיה ביתיות לקראת החורף

בריכות שחיה ביתיות הפכו להיות נחלתם של מעמד הביניים, דבר שלא היה נתפש בעשור הקודם, אך עם הפופולריות שלה הגיעו טעויות רבות שהביאו לאי תחזוקה נכונה ולהרס של בריכות רבות. חלק ניכר מבעיות אלו מתגלות רק בתחילת הקיץ אחרי אחסון לא נכון בחורף.

מה עושים עם הבריכה בחורף?


בריכות שחיה פרטיות יכולות לשמש אותנו בצורה נאמנה שנים רבות אך מספיק שחורף אחד לא נתחזק אותם היטב ולא נדאג לאחסון נכון והן יכולות להיהרס. אנו יכולים להשתמש בבריכה בכל עונות השנה אך בחורף רבות מהמשפחות מחליטות לרוקן אותן ולקפל אותן מה שמפנה מקום בגינה לשימושים אחרים. גם בריכה קטנה יכולה להיות משמעותית מאוד מבחינת שטחה ולמרות שהחורף בישראל לא ארוך מידי, מומלץ לרוקן את המים בכל מקרה כיוון שמים עומדים מספקים לא מעט צרות. עם זאת, יש לדעת כיצד לאחסן אותה נכון כדי שבקיץ הבא היה תהיה שלמה לשימוש.

כיצד לאחסן את הבריכות שחיה ביתיות לקראת החורף?


·         תחזוקת בריכות שחיה ביתיות לקראת החורף לא פשוטה, למרות שהיא אפשרית, מה שמחייב תחילה ריקון שלה. הריקון מתבצע באמצעות משאבה מיוחדת שמרוקנת את המים תוך מספר דקות. חשוב לזכור שמדובר בכמות מים גדולה ולכן יש לפנות מספיק זמן, לא לנסות להוציא את המים בשום שיטה אחרת וכמובן לנקז למקומות הנכונים.

·         אחרי שהמים רוקנו לחלוטין יש לנתק את כל האביזרים ממנה, בין אם מדובר במסנן, בפילטרים, המשאבה עצמה שחוברה, את הסולם אם יש או כל חלק מתפרק אחר. בסופו של דבר צריכות להישאר רק היריעות עצמן.

·         את היריעות יש לייבש באופן מוחלט. זה זמן טוב לנקות אותם היטב כדי שלא יהיו מלוכלכות במהלך האחסון אך הייבוש לאחר מכן הוא החשוב מכול, כדי לא למשוך זיהומים ושלא ייווצר עובש. בנוסף, היריעות עצמן יכולות להידבק עם לחות מסוימת מה שצריך לוודא שלא יקרה עם ייבוש נכון ופיזור טלק.

·         הקיפול שלה חייב להתבצע לפי ההוראות של היצרן ובדרך כלל ההוראות יהיו לגלול את היריעות לגליל גדול, זאת כדי לא ליצור סדקים בנקודות בהן היריעה מתקפלת כאשר כל הלחץ כליהן למשך זמן רב.




אפשר להשתמש בבריכה גם בחורף



למרות שרוב האנשים לא משתמשים בבריכות שחיה ביתיות בחורף, זה לא אומר שהדבר לא אפשרי. חשוב לזכור שאין כל התווית נגד לשימוש בבריכה זו בעונה הקרה ולמעשה יש בריכות ש תאימות גם לחימום. אם אתם רוצים לקנות בריכה כדאי לכם לשקול זאת ובכל מקרה כדאי לשקול את התחזוקה הרגילה שלה, כשהמים נמצאים בתוכה, גם במהלך החורף בעיקר כי יש ימים לא רעים בכלל לרחצה בעיקר בתחילתו ובסופו. כך תוכלו להמשיך את שגרת הניקיון והתחזוקה שלה באופן רציף, דבר שייטיב עם אנשים רבים.

תגובות