כיצד לתחזק בריכות שחיה ביתיות



בריכות שחיה ביתיות יכולות להיות קנייה נהדרת לכל בית, אפילו לבתים יחסית קטנים שהחצר שלהם היא כמה מטרים ספורים בלבד. אפשר לקנות בריכת שחייה מתנפחת, אפשר לקנות בריכת עמודים ואפשר גם להקים בריכה קבועה מפיברגלס או מבטון. כיצד אפשר לתחזק אותה בצורה נכונה?

לדאוג לניקיון בכל יום ויום


התחזוקה הראשונה שתצטרכו לדאוג לה ואולי הברורה מכולם היא כמובן הניקיון. אי אפשר לטפח בריכה בלי ניקיון וככל שתשתמשו בבריכה יותר, כך תצטרכו לנקות אותה יותר. הצורך בניקוי הבריכה הוא לא רק צורך עיצובי או למען רחצה איכותית, אלא גם צורך תברואתי. מים עומדים יכולים להיות מפגע תברואתי די גדול אפילו אם יש מסנן מתאים, שעליו נרחיב בהמשך. אפשר לדאוג לניקיון באופן יום יומי וכמובן זה יהיה עדיף, אך אפשר גם לדאוג לו פעם בשבוע. במה זה תלוי? בכמות השימוש, במיקום של הבריכה, בעונה הנוכחית 
בשנה ובעוד מספר פרמטרים אחרים.

משאבה מתאימה ומסנן תקין


כדי שהמים לא יעמדו במקום ויזדהמו יש לדאוג לבריכות שחיה ביתיות למשאבה מתאימה. המשאבה צריכה להיות נוחה לשימוש, אמינה ועמידה לאורך זמן וכמובן מתאימה לגודל הבריכה. יש להתאים את המשאבה לבריכה בצורה מקצועית והכי טוב יהיה לבחור את המשאבה כבר בעת הקמת או קניית הבריכה. המשאבה מכילה מסנן שמסנן את המים באופן מהיר במיוחד, לרוב המשאבה תצטרך לפעול 2-3 פעמים בשבוע אך כמו בנוגע לניקיון, גם כאן ההפעלה שלה תלוי באופי השימוש, בכמות הפעמים שאתם נכנסים אליה וכן הלאה.

פעולות תחזוקה לעתים רחוקות


עד כה דיברנו על מספר פעולות תחזוקה לבריכות שחיה ביתיות בטווח הקצר, כמו למשל ניקיון כל שבוע או הפעלת המשאבה לסחרור המים והסינון שלהם כמה פעמים בשבוע. עם זאת, יש כמה פעולות תחזוקה שתצטרכו לעשות כל שנה לעתים גם כל כמה שנים, כמו למשל איטום מחדש. איטום הבריכה מחזיק מעמד נשים רבות אך לבטח אחרי חמש עד עשר שנים תצטרכו לטפל בו שוב כדי שהמים לא יגלשו אל האדמה בחצר ויגרמו לה להיות לחה ובעייתית מאוד.


תגובות