איך לשמור על חיים ארוכים של משאבה בברכה



אם אתם רוצים שהמשאבה בבריכה שלכם תהיה עמידה לאורך זמן אתם חייבים לתחזק אותה היטב. ללא תחזוקה מתאימה יכול להיות שמשאבה פשוט תפסיק לעבוד וכך הבריכה שלכם לא תוכל לשמש אתכם בשום צורה. זה הזמן להבין כיצד אפשר לקבל משאבה איכותית ועמידה לשימוש ארוך שנים.

תשקיעו במשאבה איכותית
אם אתם רוצים משאבה עמידה שלא תעשה לכם בעיות ויהיה קל לתחזק אתם חייבים מלכתחילה לקנות משאבה איכותית. בדרך כלל המשאבה מגיעה יחד עם הבריכה או הג'קוזי ולכן אתם חייבים לבחור ביצרן מנוסה ומוכר שיספק לכם סחורה טובה. אם לא תבחרו במשאבה איכותית רק בגלל שאתם רוצים לקבל מחיר טוב יותר אתם יכולים לשלם ביוקר בטווח הארוך למרות ששילמתם בזול בקנייה הראשונית. כמובן שמלבד המחיר אתם צריכים גם לבחון היטב את הפרמטרים האחרים כמו למשל הסכם האחריות שיש לכם עם החברה וכמובן גם איכות השירות והאמינות שלה כי אלו ערכים חשובים.



תבדקו אותה מיד כשיש בה סימן לבעיה
עוד דבר שאתם חייבים לזכור הוא שאי אפשר ליפול לדחיינות כאשר יש בעיה עם המשאבה או בכלל עם בריכה. כאשר יש בעיה עם המשאבה כמו למשל סימן לכך שהיא לא פועלת כשורה בדמות רעשים מעצבנים או שקצב זרימת המים משתנה, אתם חייבים לבדוק זאת באופן מיידי. לא מדובר בבעיה שאפשר לדחות אותה מהסיבה הפשוטה שהדחייה הזו יכולה לעלות לכם ביוקר בהמשך, כי המשאבה תמשיך להיהרס ואולי גם תפגע בחלקים אחרים בבריכה. לכן מיד כאשר עולה בעיה תעצרו את פעולת הבריכה ותבדקו מהיכן היא מגיעה ואם אתם לא מוצאים, פנו כמה שיותר מהר לתיקון מקצועי.

תמיד תזכרו לנקות אותה ביסודיות
חשוב לזכור לנקות את המשאבה באופן קבוע ובתדירות המתאימה. יש אנשים שלא מבינים עד כמה חשוב  לנקות את המשאבה והם מזלזלים בזה עד כדי כך שהם לא מנקים אותה כמעט בכלל. רוב האנשים שלא מנקים אותה בכלל עושים את זה בגלל שהם משתמשים בבריכה לעתים רחוקות בעיקר בריכות ביתיות קטנות יחסית. אמנם בריכה קטנה מזרימה פחות מים דרך המשאבה שמסננת אותם ולכן הבעיות צפויות להגיע לעתים רחוקות יותר. ובכל זאת, חשוב לזכור כי הניקיון חייב להתבצע בסופו של דבר ולהיות יסודי. ללא ניקיון יסודי זה לא ייחשב כאילו ניקיתם בעיקר כאשר  עוד נותרה אבנית רבה.

תנקו את המים של הבריכה לעתים קרובות
כשיש צורך לנקות את המסננים ולבדוק את המשאבה לעתים קרובות יש צורך גם לנקות את המים לעתים קרובות ואפילו עוד יותר. המים יכולים להזדהם די בקלות ולמרות שנראה לכם שהם צלולים כאשר אתם מביטים בהם יכול להיות שהמצב שלהם יהיה על הפנים. לכן אתם חייבים לזכור כי המים יכולים להיראות לכם איכותיים אך בפועל הם יהיו מסוכנים ויכולים גם להזיק למשאבה של הבריכה שלכם. המשאבה האמורה לשאוב את המים ולסנן אותם וכאשר הם מלוכלכים ומכילים כל מיני חלקיקים קטנים ומזהמים יכול להיות שהם יהיו פוגעניים מאוד לתפקוד ארוך טווח שלה.

תחליפו את החלקים שלה כשיש צורך
חלקי חילוף למשאבות בריכה יכולים להיות חשובים לתיקון המשאבה. לעתים אין ברירה אלא לרכוש חלקי חילוף למשאבות בריכה כי חלק אחד הרוס או מתחיל להיהרס ברמה כזו שהוא מסכן את הפעילות שלה, אך כמובן שלשם ההחלפה יש צורך להיעזר בטכנאי משאבות בריכה מקצועי. אם יש לכם אחריות על המשאבה תוכלו להשתמש בה ולצאת בעלויות הרבה יותר נמוכות.

תגובות