איך מטפלים באיכות המים של מערכות הספא



כדי שמערכת הספא שיש לכם בבית תוכל להיות נעימה ואיכותית אתם צריכים שהמים יישמרו בקפידה. יש לא מעט אנשים שלא מבינים עד כמה המים של מערכת הספא חשובים להנאה שלהם ועד כמה הם צריכים תחזוקה קפדנית במאמר הזה נדבר על הדרך שבה תוכלו לשמור על המים שלכם איכותיים.

מה צריכים להיות הערכים של המים במערכת ספא?
·         כדי שהמים במערכת הספא שלכם יהיו מאוזנים ובטוחים לרחצה אתם חייבים לבדוק לפחות פעם בשבוע מה רמת החומציות שלהם ומה איכותם. הערכים חשובים מאוד בעיקר במערכת ספא וג'קוזי כיוון שהם גם עוברים במסננים ומתחממים מה שיכול לשנות אותם ללא הרף. רמת החומציות נקבעת על פי יחידות PH  ורמת הברום על פי BR.

·         רמת החומציות במים צריכה להיות בין 7.2 ל-7.6 כאשר 7.8 PH ומעלה יכול לגרום למים עכורים מאוד בג'קוזי שיהיו בצבע לבן או אפור שכמובן איש לא ירצה להתרחץ בהם. כמו כן אם רמת החומציות תהיה נמוכה מ-7.2 המים עלולים לפגוע בצנרת ובאיכות המים ואף לגרום לכם לתחושות מעצבנות של עקצוץ בכל חלקי הגוף וכך גם צריבה בעיניים.
·         רמת הברום במים צריכה להיות בין 2 עד 5. אם רמת הברום תהיה נמוכה יותר יכולים להצטבר חיידקים בבריכה וזה יכול לפגוע ביכולת החיטוי של המים במערכת הספא או בג'קוזי ולא משנה באיזה חומר תשתמשו לחיטוי. כמו כן ברום גבוה יותר יגרום למים צהבהבים שלא נעים להתרחץ בהם וכמובן גם לא יהיו כל כך בריאים לגוף האדם.

כיצד נדע מה ערכי המים במערכת הספא?
כדי לבדוק את רמת החומציות ורמת הברום של המים במערכת ספא שיש לכם בבית אתם חייבים שתהיה לכם ערכת בדיקה לג'קוזי. ערכת בדיקה זו מכילה את המכשירים וכלי המדידה המתאימים, כול להסברים והוראות כיצד להשתמש בה ולבדוק את ערכי המים המתאימים שלא יסכנו אתכם ואת המערכת עצמה. ערכת הבדיקה יכולה לכלול סטיקים, זו ערכת הבדיקה הכי נפוצה ונוחה שיש. יש בה מקלונים שאותם יש להכניס אל תוך המים ולבדוק מה הם יבשרו לנו לאחר מכן. יש לקחת מקלון אחד ולטבול אותו במים ולאחר מכן להוציא מיד. אחרי 15 שניות של המתנה מתקבלות התוצאות, יהיו צבעים על מקל הבדיקה וכל מה שנותר זה להשוות אותם אל הערכים שאמורים להיות לפי הסימן בערכה.

אם התוצאה לא רצויה מה צריך לעשות?
כדי שהתוצאה תחזור להיות בערכים הרצויים אין צורך לעבוד קשה מידי רק לעבור בצורה זהירה ומדויקת. במידה וחומציות המים גבוהה מידי יש צורך להוריד אותה על ידי חומרים בסיסיים כמו למשל SPA DOWN כאשר יחס ההוספה ייקבע לפי רמת חומציות המים שיצאה לכם בבדיקה. אם רמת החומציות נמוכה יותר יש צורך להוסיף חומר להעלאת החומציות כמו למשל SPA UP וגם אז יס ההוספה ייקבע על פי רמת החומציות שיש למים אחרי הבדיקה.

ניקוי קצף המים והפילטר של המערכת
יכול להיות שתיכנסו לג'קוזי ותראו שיש מעט סבון שיצר קצף על המים. כאשר מפעילים את הג'אטים של הג'קוזי מבינים כי אי אפשר להיפטר ממנו מה שצריך לעשות זה להכניס למים חומר להסרת קצף הג'קוזי אותו אפשר לקנות כמו שאר החומרים שהוזכרו במאמר זה עד כה, אלא אם מדובר על קצף בהיקף גדול מה שמצריך מכם החלפה של המים. כדי לנקות את פילטר הג'קוזי אתם צריכים להפסיק את פעולת הג'קוזי ולהיעזר בחומר ניקוי ייעודי. יש להסיר את האבנית ביסודיות כיוון שהיא עלולה לפגוע בתפעול הג'קוזי ואף להרוס את המשאבות והמנוע.

תגובות