איזה ציוד לבריכה מחייב שיהיה בבית?

האופן שבו מתחזקים בריכת שחייה ביתית משפיע על אופן השימוש והבטיחות שלה. במאמר הבא נציג סוגים שונים של אביזרים וציוד ונסביר מה מאפיין אותם.

בריכת שחייה ביתית יכולה להעלות את ערך הנכס ולהבטיח רמת חיים גבוהה לכל בני המשפחה. כיום ניתן לבנות בבית בריכה מבטון, להוסיף בריכה מתועשת או לצרף בריכת עילית לכל חצר, גינה, גג או אפילו מרפסת. בנוסף, אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי הצורך בהיתר לפני הוספת הבריכה ולקבל מהם המלצות לגבי הציוד המתאים.

סוגי ציוד ואביזרים לבריכה

הציוד והאביזרים שבהם משתמשים על מנת לתחזק את הבריכה יקבעו את העמידות שלה. ככל שבוחרים טוב יותר את הציוד והאביזרים, כך עולה הסיכוי לעמידות גבוהה מפני בלאי ושחיקה. במקביל, הציוד והאביזרים משפיעים על מה שאפשר או אי אפשר לעשות בתוך הבריכה ועל הבטיחות עבור הילדים.

ציוד חובה לכל בריכה 

הנה למשל כמה סוגים שונים של אביזרים בקטגוריה של ציוד לבריכה שאותו חייב להחזיק בכל בית:
א. כיסויים – כיסוי לבריכה מונע את הצטברות של לכלוך בתוך המים ומגן עליה פיזית. את הכיסוי אפשר להתאים לגודל של הבריכה והוא יכול לחלול גם את הציפוי והחיפוי. ברוב המקרים, נוח יותר להשתמש בציפוי לבריכה עילית – אך אפשר לייצר בהתאמה אישית גם כיסויים קשיחים או גמישים עבור בריכות מתועשות ובריכות בטון.

ב. סולמות לבריכה – יש בריכות עיליות שאי אפשר להיכנס אליהן בלי סולם. אם רוצים להשתמש בבריכות כאלה, חשוב להציב לידן סולמות גדולים וחזקים. את הסולמות בוחרים לפי הגיל הממוצע של המשתמשים ורצוי לקפל את הסולם בתקופת החורף ובעונות המעבר.

ג. פילטר – התפקיד של פילטר הוא לדאוג לניקיון של המים. הפילטר מגיע יחד עם בריכות עיליות, אך צריך לרכוש אותו בנפרד בבריכות בטון ובבריכות מתועשות. כאשר הפילטר תקין ועובד בצורה נכונה, ניתן להשתמש בו על מנת לדאוג למים נקיים וזכים כל השנה.

ד. משאבה – אי אפשר להשתמש בבריכה בלי משאבה. משאבה היא בגדר חובה בקטגוריה של ציוד לבריכה וגם אותה צריך להתאים לנפח המים. לאחר כמה שנים, ייתכן ויתעורר צורך בהחלפת המשאבה בדגם אחר.

אביזרי מותרות לכל סוגי הבריכות

קטגוריה נפרדת של ציוד לבריכה כוללת בתוכה את האביזרים שנחשבים למותרות. כאן לא מדובר על אביזרים שחובה להחזיק על מנת לתפעל את הבריכה וכדי לתחזק אותה, אלא על אביזרים שהמטרה שלהם היא לשפר את איכות החיים ואת חווית השחייה של מי שמשתמש בבריכה. על קצה המזלג, ניתן להזכיר תחת הקטגוריה הזו אביזרים ומוצרים כגון פתרונות תאורה לבריכה, מפלים לבריכה ומקלחונים לחצר. 

אביזרי בטיחות סביב הבריכה

לשם השוואה, ציוד שחובה להחזיק ליד הבריכה הוא זה שמשפיע על הבטיחות. בעזרת גדרות לבריכה למשל ניתן למנוע את הגישה אליה מצד ילדים או תינוקות, בעוד בעזרת מצופים מגנים על מבוגרים וצעירים שנמצאים בתוך המים. בניגוד למה שנהוג לחשוב, אביזרי הבטיחות חשובים בכל סוגי הבריכות ולא רק בדגמים הגדולים.

החלפת חלקים לבריכה

אחת לכמה שנים יש צורך בהחלפת ציוד לבריכה. חלקי החילוף צריכים להתאים לסוג הבריכה והם כוללים משאבות חול, שואבים רגילים ורובוטיים או חלקים לבריכה עצמה. אם רוצים להחליף חלק מהחלקים של הבריכה, ניתן לעשות זאת באמצעות מוצרים שמותאמים לדרישות של היצרן. מבחינה טכנית, החלפת החלקים גם דורשת הזמנה של אנשי מקצוע. בעזרת הזמנת אנשי מקצוע ניתן לקבל אחריות וליהנות מהבריכה לשנים רבות.

תגובות